Praga a villamosok varosa. Barhova el lehet jutni ezekkel a regebbi vagy modern, egy- vagy ketkocsis piros jarmuvekkel. A Belvaros szuk utcain vagy a Mala Strana arkadjai alatt is elfernek, az autok meg vagy beszorulnak a fal es a sinek koze, vagy szepen megvarjak mig elzakatol a villamos, ugyis mindenhol neki van elsobbsege. A kozpontba autoval nem is nagyon lehet bemenni, illetve meg ha be is mennel parkolni ugysem lehet, az a keves utcai hely ami van a lakoke, marad a par garazs a bevasarlokozpontok, vagy nagyobb hotelek alatt jo penzert. Van persze harom metrovonal is, az egyiket eppen most hosszabbitottak meg es adtak at Husvetkor, igy egy sajat megallonk lett a sarkon, de ebben a szep varosban vetek a fold alatt utazni. Lattam meg buszokat is, azok is pirosak, foleg a kulso keruletek fele jarnak.
A mult heten sokat volt alkalmam villamosozni. A regi automat hazavittuk, az uj itt vart mar minket az autokereskedesben mire visszajottunk a nyaralasbol, sajnos viszont a rendszamhoz es hitelhez szukseges regisztracioja Tibornak nem lett kesz, ugyhogy gyalogosan kozlekedek mostanaban, meg szerencse hogy szep az ido. Reggelente Tibor visz minket oviba altalaban, kiveve amikor elutazik, akkor uri modon taxizunk. Napkozben en remekul elvagyok a helyi bkv-val - itt szep tisztak es kulturaltak a jarmuvek es a kozonseguk is - bar a bevasarlast azert nem annyira egyszeru igy intezni, a labam is sokszor lekopik mire delutan hazaerek. Egyszer a gyerekek is kiprobaltak az ovibol hazavillamosozast, 1 ora 10 percig tartott, igaz kozben utba esett egy jatszoter is. Maga a villamosut amugy nem lenne sok, talan 6 megallo (metroval 2), de utana meg eleg sokat kell setalni az oviig, Marci tempojaban foleg. A lelkesedesuk azonban megmaradt, ugyhogy penteken a het fenypontjakent a tornara mar metro es villamos kombinaciojaval jutottunk el.
Remelem azert, hogy a heten meglesz az auto, ennyi eleg is volt a romatikazasbol. Legkozelebb akkor villamosozok, ha turistaskodni tamad kedvem.